خطاهای سری ۵xx را بشناسید
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


به طور تقریب نا ممکن میباشد که شما با وب و فضای دیجیتال عمل کرده باشید و به اشتباه و ارورهای گوگل و به صورت کلی فضای یک تارنما برنخورده باشید. ابن ایرادات مستقل از از در بین بردن یوزرها و کاهش نرخ تبدیل میتواند در بلند مقطع به بهینه سازی وبسایت شما نیز ضربه وارد نماید. برای همین یکی مهمترین مواقعی که ما در کلاس های فراگیری بهینه سازی به دانشجو یان خویش می‌آموزیم طرز رفع این اشتباهات است.

به جهت مداقه این زمینه اینجانب درین نوشته ی علمی قصد دارم آحاد خطاهایی که شما تحت عنوان یک دارای تخصص بهینه سازی، پشتوانه وب سایت، وبمستر و … با آن مواجه گردید را تماما برای شما تشریح کنم.

نکته: فهمیدن این نکات و طرز رفع کردن آن لازمه‌ی عمل هر سئوکار و هروبمستری میباشد.

آموزش سئو

دوره آموزش سئو

آکادمی رایا پارس

مجموعاَ خطاهای فضای اینترنت به دو مجموعه کلی خطاهای وب سایت (خصوصی ۴۰۰ و محرمانه ۵۰۰) نقسیم می شود که هرکدام به دلایل خاصی ممکن میباشد ظواهر شوند، گرچه از حیث ظواهر ممکن میباشد مشابهت هایی فی مابین این مشکلات وجود داشته باشد البته از شالوده یا این که هم گوناگون اند.

 

آنچه درین نوشته خوا هیم داشت
خطاهای محرمانه ۴xx
خطای ۴۰۰ یا این که Bad request
خطای ۴۰۳ یا این که Forbidden
خطای ۴۰۴ یا این که Not found
خطای ۴۰۸ یا این که Request timeout
خطاهای خصوصی ۵xx
خطای ۵۰۰ یا این که Internal server
خطای ۵۰۲ یا این که Bad gateway
خطای ۵۰۳ یا این که Service unavailable
خطای ۵۰۴ یا این که Gateway timeout
مولف
علی سخا
خطاهای خصوصی ۴xx
این اشتباهات به اصطلاح خطاهای کلاینتی اسم دارا هستند و اکثر اوقات قابل رفع کردن می‌باشند. گرچه این اشتباهات اکثر اوقات مرتبط با استفاده کننده میباشد البته تدبیر از اینکه مخاطب دقیقا با چه کد خطایی مواجه گردیده‌است بسیار اساسی میباشد.

 

خطای ۴۰۰ یا این که Bad request
خطای ۴۰۰ در معنای درخواست بد یا این که نامناسب میباشد؛ برای رفع این اشتباه آغاز مطمئن گردید که نشانی شیت تارنما را صحیح وارد نموده اید و آنگاه کوکی و کش سیستم خویش را منزه نمایید و مجدد آن را آزمایش نمائید.
از طرفی بایستی این گزینه را آزمون فرمایید که آیا این نادرست صرفا برای یک وب سایت چهره می دهد یا این که وبسایت های دیگر هم بدین نقص‌ دچارند! در‌صورتی‌که در وب سایت‌های دیگر هم این ارور چشم خواهد شد احتمال زیاد، اختلال مهم در سیستم شما و یا این که ارائه دهنده سرویس ها اینترنتی شماست.

مضمون‌ این اشتباه این میباشد که شما احتمالا می خواهید وارد نصیب کاربری و یا این که مدیر یک بخشی از تارنما گردید البته اسم کاربری، سر شما و یا این که آدرسی که تایپ نموده اید خطا میباشد.
و در برخی موردها در معنای این میباشد که دسترسی شما به نقطه نهایی رسیده میباشد.
خیلی از وب سایت‌هایی که ما از آن اشتراک اخذ می کنیم؛ بعداز نقطه پايان اشتراک فارغ از استحضار مارا با این پیغام سوپرایز می‌نمایند!

 

خطای ۴۰۳ یا این که Forbidden
این خطای پر اسم و رسم، ممنوع بودن دسترسی به یک کاغذ را به ما اکران می دهد و به‌این معنا میباشد که ما اکنون به هر دلیلی حق دسترسی به یک برگه یا این که تارنما را نداریم.
معمولا در امسال‌ها که تحریم از طرف وبسایت‌ها وسرویس‌های فرنگی شدت گرفته میباشد، این ارور برای تمامی‌ی ما برجسته خیس شد‌ه‌است. برای رفع این ایراد میتوانید از فیلترشکن به کار گیری نمایید و یا این که کش خویش را خالی فرمایید و مجدد از فیلترشکن به کار گیری نمایید. از شیوه های دیگر؛ رسیدگی درستی نشانی وب سایت، رسیدگی نبود تداخل در میان پلاگین‌ها و پوسته های رئیس محتوا و… میباشد.

 


خطای ۴۰۴ یا این که Not found
مشهور ترین ارور در خصوصی خطاهای ۴۰۰، خطای ۴۰۴ میباشد. به لهجه بی آلایش، درسمت مرورگر یک کاغذ و یا این که آدرسی درخواست میشود که به هر ادله این نشانی و یا این که این کاغذ وجود فرنگی ندارد.
این نادرست اکثر زمان ها بخاطر نادرست تایپی در نشانی تارنما به وجود می آید. این اشتباه بخاطر اینکه غالبا زیاد چهره می دهد بایستی به شکلی کار کشته رصد گردد و به شکلی باصرفه نیز پیاده سازی گردد تا استفاده کننده شما از شیت تارنما شما بیرون نشود. وجود این غلط به بهینه سازی وبسایت شما، به جهت تعدد، ممکن میباشد ضربه بزند، پس برای آن نرم افزار‌ریزی و پیاده سازی غیروابسته داسته باشید.

 

خطای ۴۰۸ یا این که Request timeout
این اشتباه در معنای نقطه پايان وصال مهلت هنگامی رابطه شما با تارنما میباشد و هنگامی صورت میدهد که به هر دلیلی مشکلی در وب، سرور و یا این که هر دو، به وجود بیاید.
برای رفع این غلط اکثر زمان ها زدن کلید F5 کافی میباشد.
از شیوه های دیگر رفع این نادرست می شود به استعمال و مراجعه به تارنما در ساعت ها دیگر و یا این که تغییر دادن وب اشاره نمود.

گردآوری بندی نصیب نخستین:
خطاهای محرمانه ۴۰۰، همان طور که گفته شد معمولا از سمت مخاطب فیس می دهد و با رفرش کردن، اصلاح و یا این که ردوبدل وب، رفع میگردد. خطاهای خصوصی ۴۰۰، یکسری آیتم دیگر نیز دارااست البته به جهت اینکه زیاد رایج نیستند و با به کارگیری از همین طرز‌ها قابل رفع می باشند، از پرداختن به آنان صرف حیث کردم. اینترنت‌مسترهای گرامی، مسلما به پیاده سازی و اپلیکیشن‌ریزی برای اکران و رفع این اشتباهات التفات دهید، چون استفاده کننده ممکن میباشد با همین مشکلات خرد، وب سایت شما‌را رها نماید.

 

خطاهای محرمانه ۵xx
این محرمانه اشتباهات یه این مضمون‌ می‌باشند که برای وبسایت مقصد مشکلی اتفاق افتاده یا این که سرور از دسترس بیرون گردیده است این مشکلات به مورد ها مهم تحت، گروه بندی می گردند:

خطای ۵۰۰ یا این که Internal server
این نوع ارور دقیقا معلوم نمی‌نماید که خلل چه چیزی میباشد، این ارور اکثر وقت ها به خیال و خاطر خطاها سیستم، وب مخاطب، کوکی‌ها‌، کش، نادرست در کدنویسی و یا این که ایرادات در پیکربندی هاست و سرور چهره می دهد.

 

خطای ۵۰۲ یا این که Bad gateway
این نادرست ممکن میباشد به جهت بروز مسائلی دربین سرورهای آنلاین که فارغ در اختیار گرفتن شماست، فیس بدهد.
با این درحال حاضر اکثر وقت ها هیچ مورد خاصی نیست بلکه مرورگر فکرمیکند این ایراد مرتبط با امکانات کانال‌ی خانگی شماست و یا این که انگیزه دیگری دارااست که سوا در دست گرفتن شماست.
البته غالبا این اشتباه یک خطای کانال‌ای در میان سرورهای وب میباشد. به‌این مضمون‌ که‌این اشتباه ناشی از رایانه یا این که رابطه اینترنتی شما وجود ندارد.

خطای ۵۰۳ یا این که Service unavailable
بیشتر مواقع این نادرست بدین ادله چهره می دهد که خدمت‌دهنده و یا این که سرور به شدت درگیر میباشد و یااینکه تعمیراتی در درحال حاضر اجراست.
گاهی ممکن میباشد به جهت محدودیت‌های اتصال، در دست گرفتن‌گر‌ پهنای باند، تغییر تحول منابع سیستم، ارتقای نسخه پی اچ پی سرور و یا این که تداخل دربین کدها، این ارور به وجود بیاید.
برای رفع این اشتباه بایستی با سرور تماس حاصل نمایید و انگیزه و چاره مهم را از آنها بپرسید.

خطای ۵۰۴ یا این که Gateway timeout
این نادرست بدین معنا میباشد که خدمت‌دهنده یا این که به عبارتی سرور به موقع از خدمت‌دهنده دیگر، که در کارایی برای کامل شدن درخواست سرور بوده میباشد، جواب را اخذ نکرده میباشد.
به ذکر دیگر این غلط از در دست گرفتن شما بیرون میباشد و بایستی این نادرست را با سرور خویش میان بگذارید.

 

توده‌بندی قسمت دوم
همان طور که گفته شد این مشکلات، خطاهای سمت سرور می باشند.
شما برای رفع این اشتباهات میتوانید از رفرش کردن شیت، آزمون دوباره در یک مجال دیگر، تماس با سرور و یا این که خالی کردن کوکی و کش مرورگر خویش استعمال فرمائید. در‌حالتی که سوالی دراین مورد داشتید و یا این که نکته‌ و شیوه حلی به ذهنتان رسید، مسلما با ما میان بگذارید.





:: برچسب‌ها: آموزش سئو , دوره آموزش سئو, آکادمی رایا پارس ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: